Het Photobox fotoboek heeft dit jaar de twijfelachtige eer om op de laatste plek in de fotoalbum test te eindigen. Zowel de prijs als kwaliteit zijn niet goed. Maar met name de service en levertijd vallen ontzettend tegen.
Als je een Photobox fotoboek wilt maken, dan kan je kiezen uit 7 verschillende formaten. Wil je liever geen fotoboek maken, maar een ander fotoproduct? Dan heb je bij Photobox genoeg keuze. Je kan o.a. mokken, hoesjes, kussens en natuurlijk wanddecoratie bestellen.
De prijzen van de Photobox fotoboeken zijn erg hoog. Je betaalt voor een basis Photobox fotoalbum al snel meer dan €10 meer dan bij het merendeel van de leveranciers uit onze test. Als de kwaliteit dat waard is, zou je dit kunnen overwegen. Wat ons betreft is dit niet het geval.
Over alle boeken gezien zijn er slechts 5 aanbieders die nog duurder zijn dan Photobox.
Ook als we kijken naar de levertijd komt het Photobox fotoalbum niet heel goed uit de verf. Het duurt 10 dagen voordat deze bezorgd wordt. 34 van de 37 leveranciers uit onze fotoalbum test zijn sneller.
Photobox biedt een fotoboek programma die werkt via de website. De oude versie van de software is compleet en redelijk gebruiksvriendelijk. Wij hebben ook gekeken naar de beta versie die op de website getoond wordt. Dit programma is op het moment van reviewen (april 2020) zeer incompleet en dus nog geen aanrader.
De kwaliteit van een fotoalbum is voor ons het allerbelangrijkste criterium. Zonder goed boek, geen goede positie in de einduitslag. Dat Photobox eindigt op een 32e plek op het testonderdeel kwaliteit zegt dus wel iets. Ons panel beoordeelde het Photobox fotoalbum en gaf het een score van 6,8. De volgende feedback werd opgehaald bij ons panel:
De service van Photobox is dit jaar een grote tegenvaller. Er is op het eerste gezicht geen enkele wijze om contact te zoeken met de klantenservice van Photobox. In eerste instantie denken we nog dat het een bug op de website is, maar na ruim een week is dit nog steeds het geval. Alleen als we zoeken via Google komen we op een oude klantenservicepagina uit. We sturen via het contactformulier een e-mail, maar horen liefst 14 dagen helemaal niet. Heel bijzonder.
Ook als we via Facebook contact zoeken krijgen we op geen enkele manier reactie. Op het moment van schrijven (16 juni 2020) hebben we nog steeds geen reactie op onze vraag van januari.
Wat klantenservice betreft zien we overigens op het moment van schrijven al weer verbetering.
Het Photobox fotoalbum is de grootste tegenvaller uit onze test. Op vrijwel alle onderdelen uit onze test (behalve software) presteert men zeer matig. Er is dus genoeg te verbeteren voor volgend jaar.
Photobox
Zelf een review schrijven